dimecres, 2 de maig del 2012

Caminant de Castelló fins a Costur

Aquesta és una ruta que tenia pensada de fa un temps. No té massa complicació si no és la longitud (28 kilòmetres) o el pas per la "Cantera" que hi ha abans d'arribar a Borriol, on el tràfec de camions o potser els canvis que hi pot haver  es pot convertir en un pas complicat.

Tot comença a la "Plaça de les Columbretes" on ens dirigirem cap al "Castalia" i l'Hospital General per tal d'agafar l'inici del GR-33 que ens guiarà els primers passos del camí. Aquest primer tram ha variat una mica, seguint les fotos del "Google Maps" i els mapes cartogràfics, ja que ara actualment s'ha construït la nova Ronda de Castelló tallant l'antic camí que ens duia fins l'antic quarter militar de "Tetuan 14" (on ara està la Policia Local) i les marques de GR no es veuen o directament no existèixen (de fet fins a la Urbanització les marques son bastant escasses).
  Bé, un cop creuada l'autopista (quina manera de passar més  perillosa, no existeix ni camí per peatons ni la carretera te  voral) encarem la urbanització de "Penyeta Roja", creuant-la, i agafant la senda del GR fins a la "Cantera". Aquest tros és força maco i senzill de fer.
  Un cop a la "Cantera" la rodejarem (absència completa de marques GR) agafant el nivell central (com veureu a l'imatge satèl·lit del trak, vaig agafar el superior, però crec que és millor el central ja que han modificat el camí i hi han munts de terra que entorpeixen el pas. Un cop fora agafarem el camí de baix (deixant el GR) i passant per el camí cap a Borriol, on creuarem la CV-10 per un pas inferior on haurem de creuar el Riu Montlleó (si ha plogut pot ser que no sigui un pas practicable per el que cal ser previsors i no deixar el GR a la "Cantera" fins a Borriol).
  A Borriol anirem cap al carrer Zaragoza i sortirem per el cementiri i un cop creuat el Barranc de l'ermita seguirem la pista que continua per l'esquerra del barranc on ja començarem la segona pujada de la ruta. Hem d'anar amb compte en aquest tram amb les bifurcacions de camins i no confondre la pista. Tampoc cal seguir les marques de PR que ens trobarem constantment per el camí, ja que si bé en trams son coincidents, no ens portaran per el camí desitjat (les marques de PR que ens trobarem son de la "Cova de les Ferreries"). Al final de la segona gran pujada ja encararem, entre vells "paranys", cap a Sant Joan de Moró per pista.
  A Sant Joan l'únic pas "delicat" és a l'hora de passar la carretera, però rodejant la rotonda per la dreta hi ha un petit pas soterrat on evitarem completament el risc. Un cop passat el "túnel" només ens queda creuar tot el poble i agafar una pista que ens durà, creuant la carretera, cap al riu. El creuarem i anirem ja cap al "Mas de Flors". Un cop més hem de parar compte les bifurcacions dels camins ja que no tots ens duran cap on volem i especialment a l'últim d'aquest tros que si anem despistats ens el passarem de llarg.
  Aquí agafarem alè i ja encararem l'última part del nostre camí. Baixarem cap a la "Rambla la Viuda" i anirem cap amunt evitant el màxim possible les pedres, que ens podrien ocasionar alguna torçada de turmell i ens esgotaran amés més del compte, fins a l'entrada del "Barranc Sabinar", un dels paisatges més bonics de Costur. A partir d'aquí mica en mica seguint la senda fins arribar a la "Bassa Roja", on un cop arribem a la pista girarem a l'esquerra per agafar la senda cap al camí de la Llosa Blanca i cap a Costur, per el camí de la font fins a l'"aborador".