dilluns, 17 de setembre del 2012

Posant-nos en forma per Costur (1a Part)

Voltes curtes per fer corrents o caminant per els voltants de Costur i posar-se una mica en forma.

Després de la paradeta d'estiu (provocada per alguna cama trencada i alguna esquinçada, les altes temperatures, les festes del Crist a Costur i la recollida de l'ametlla i la garrofa) ja toca tornar-se a posar en forma per continuar les nostres voltetes, que després de mirar alguns camins per el terme i fer algun projecte que altre, ja en tinc ganes!

Habitualment fem una ruta corrents, la qual us vaig ensenyar ja fa un tempsEstirant les cames, de 5,5 kilòmetres i solem donar dos voltes, es a dir uns 10 kilòmetres. Les que us mostraré a continuació son del mateix estil, d'uns 8 a 13 kilòmetres i ascensos d'uns 300 metres, que per a la gent avesada a corre no li suposaria grans esforços, però per als poc habituats com jo son unes voltes exigents però sense forçar excessivament la màquina (els primers dies anava a una mitja de 8km/h però després ja anàvem a uns 10). No tinc fotografies de les zones ja que corrents seria prou difícil de fer-les... i no crec que en tingués massa ganes. Intentaré aprofitar alguna antiga.

Comencem per una senzilleta la qual ens durà des de Costur, passant per el Mas d'Avall, el Collao, i tornant per el Cabeço, la Fossanxa i pujant per la Sotarranya.

Arranquem en Dani i jo des de la sortida de Costur cap a Useres, just davant de l'antic "Bar Ximo" on comença el camí del Mas d'Avall, de baixadeta per començar a escalfar les cames. Després, arribant al Mas d'Avall  agafarem el camí de l'esquerra que seguirem fins al final, creuant tot el Mas d'avall fins arribar a la carretera CV-165, la qual creuarem amb precaució (±1,1 kilòmetres des de la sortida).

Just davant comença un sender, parcialment empedrat, el qual ens durà fins la Pista del Collao i farem la primera pujada del recorregut. Al final de la pujadeta (±1,6 km de la sortida) enllacem amb la pista del Collao, on girarem a la dreta (a l'esquerra també es pot anar, arribant també al Cabeço, però acurtant la volta), seguidament un pocs metres endavant girarem per el camí que baixa per l'esquerra per on arribarem a la Font del Collao (±2,7 km de la sortida). Un bon tram per recuperar, ja que aviat farem la pujada principal.

Just al arribar a la font del Collao girarem per el camí que puja per l'esquerra que ens durà fins al camí del Cabeço. Aqui comença una pujada no molt pronunciada però si una mica llarga, d'una longitud d'aproximadament un kilòmetre i mig. Al final de la pista arribarem al final del primer tram de pujada (±3,4 km de la sortida) i girarem altre cop a l'esqerra aprofitant el petit pla per a recuperar forces i encarar l'últim tram de pujada fins al capdamunt del Cabeço, ja per sender (±4 km de la sortida).

Baixarem el sender del Cabeço, d'uns 600 metres de longitud, fins arribar a la pista (passant de llarg la granja que tindrem a mà esquerra) i al arribar a baix de tot, prop dels pous de pedra seca de Costur, girarem agafant la primera pista de la dreta, el camí de l'Algepsar, que ens durà al llarg de la Fossanxa, una zona relativament plana, sense grans baixades ni pujades, fins arribar a la carretera CV-165 ((±6,3 km de la sortida) la qual creuarem i continuarem recte pujant per una bona costera d'uns 300 metres amb no molt bones condicions, ja que te bastanta pedra solta.

Un cop dalt de la costera arribem al camí de la Follarga on girem a l'esquerra per tornar a baixar fins enllaçar a la dreta amb el camí de la Sotarranya. Seguim el camí i un cop passat el Terrer girem a l'esquerra agafant un petit sender (±7,8km de la sortida) per el qual arribarem a la pista que puja fins la Punta de la Creu on acabarem el recorregut (±8,4 km de la sortida).

La següent volta ens durà des de Costur, passant per els dipòsits d'aigua del poble, fins als pous del poble, tornant per l'Algepsà, la Follarga i la Sotarranya similar a l'anterior.

Comencem des de la Punta de la Creu, direcció Alcora, per la vorera de la carretera fins arribar a la bàscula de Costur, on, just després del banquet a l'ombra del pi s'agafa el sender que ens durà cap amunt fins arribar als dipòsits de l'aigua del poble (±0,5 km de la sortida), és una bona pujada per començar la volta. Un cop allà baixarem per la pista fins arribar als pous de pedra seca on continuarem recte i agafarem la pista i sender per el qual pujarem el Cabeço ((±1,5 km de la sortida)).

Pous de Pedra seca.
A partir d'aquí baixarem el camí passant de llarg la pista per la qual varem aparèixer en la volta anterior i poc abans d'arribar al final de la pista que estem seguint girarem a l'esquerra i agafem un sender (marcat el seu començament amb una fita) (±2,2 km de la sortida) per a baixar fins al fons del Barranc de la Foia.

Quan arribem al final del sender, a la pista de l'Algepsar seguirem per l'esquerra (±2,8 km de la sortida), passarem per el costat de l'antiga mina d'algep (guix) i al primer creuament que trobarem girarem a l'esquerra per seguir baixant fins al fons, passant per un petit tros de pinar que es va salvar del gran incendi de l'Alcalaten. Un cop abaix ((±4,1 km de la sortida) girarem a l'esquerra pujant per una pista de terra una forta pendent d'uns 500 metres de longitud. Intenteu no cremar-vos massa!

Per sort, acabada la pendent arribem a una pista, on girarem a la dreta, que podrem recuperar les forces. Pocs metres més endavant a la bifurcació girarem a la dreta seguint la mateixa pista de la volta anterior, que passa per la Fossanxa fins arribar a la carretera (±5,1 km de la sortida). Farem el mateix i pujarem la rampa, girarem a l'esquerra al final i baixant girarem a la pista que surt a la dreta, la pista de la sotarranya.

Aquest cop, per canviar una mica, no agafarem el sender que passa per sobre del Terrer i seguirem la pista fins arribar al creuament de la pista dels Morrals i el camí del Mormirà (±6,8 km de la sortida), on girarem a l'esquerra baixant un tram curt i tornant a pujar fins arribar un altre cop fins a la Punta de la Creu (±7,3 km de la sortida). Com encara ens quedaven forces vam continuar per la carretera de Vilafamés, creuant per baix la urbanització  i al final d'aquesta girem per el camí de les Foes, on creuarem el barranc de la Roca Peneta i tornarem tot pujant per les hortes del poble fins al pont, on acabem el recorregut. (±8,9 km de la sortida).

Espero que us hagin agradat i que no us canseu massa!
Estic preparant la segona i última entrega amb dos voltes més per seguir posant-se una mica en forma al mateix temps que gaudim del bon paisatge.

1. Còrrer no és el meu fort, però gràcies perquè segur que n'aprofitem alguna per anar a caminar.